Důležité! Nová funkce zabezpečení pro online platby
S popularitou domácího online maloobchodu se do popředí dostává bezpečná online platba jak u zákazníků, tak u poskytovatelů služeb. Se zavedením služby Internet Security Code chrání další řešení ověřování online zabezpečení držitelů karet, které je povinné pro banky a zákazníky.
Co je služba internetového bezpečnostního kódu?
Základní opatření mohou držitelé karet doplnit službou Internet Security Code, která se díky směrnici Evropské unie PSD2 stane povinnou pro všechny online nakupující. Tato služba poskytuje držitelům karet přizpůsobitelné zabezpečení s jedinečným ověřovacím řešením. Při platbě kreditní kartou během online nákupu je nutné zadat údaje na kartě v obchodním rozhraní. Podstatou služby bezplatného internetového bezpečnostního kódu je to, že kromě údajů o kartě v rámci Evropské unie musí být k potvrzení platby poskytnut náhodně vygenerovaný jednorázový bezpečnostní kód přijatý v SMS během nákupu, pokud je služba podporována obchodníkem.
Nakupovat online v rámci EU kreditní kartou je možné pouze v případě, že držitel karty aktivuje bezpečnostní službu prostřednictvím aplikace pro mobilní bankovnictví, online bankovnictví nebo osobně v pobočkách banky. Pomocí služby můžete ještě více zabránit potenciálnímu zneužití, protože se v procesu objeví další krok zabezpečení. To snižuje pravděpodobnost neoprávněných nákupů kartou v online prostředí.
Personalizovaná ochrana
Kromě bezpečnostního kódu pro internet jsou k dispozici další funkce, které při používání karty vytvářejí ještě bezpečnější prostředí. Pomocí limitu virtuálního nákupu můžete nastavit maximální částku peněz, kterou lze za bankovní kartu utratit z virtuální pokladny za den. Držitel karty může navíc omezením zahraničního použití omezit, kde lze jeho kreditní kartu použít: pouze v Evropě nebo na celém světě. Omezení zahraničního použití se vztahuje pouze na transakce, kde je karta nebo zařízení obsahující data karty (např. Mobilní telefon) fyzicky přítomné.
Jakými typy karet mohu platit?
S embosovanými kartami VISA a Mastercard. s některými kartami VISA Electron. Možnost používat karty VISA Electron na internetu závisí na bance, která kartu vydala.
Které bankovní karty jsou vhodné pro online platby?
Se všemi kartami VISA a Mastercard / Maestro, které byly autorizovány pro internetovou platbu bankou vydávající kartu, stejně jako s webovými kartami speciálně navrženými pro používání internetu.
Je možné platit nákupními kartami?
Karty pro sběr bodů vydané obchodníky nebo poskytovateli služeb, které obsahují věrnostní body, nelze platit online.
Je možné platit co-brandovými kartami?
Je možné platit jakoukoli co-brandovou kartou, která je kartou MasterCard nebo VISA vhodnou pro online platby.
Jak funguje proces pozadí online platební banky?
Zákazník zahájí platbu na webových stránkách obchodníka nebo poskytovatele služeb po výběru způsobu platby bankovní kartou, v důsledku čehož bude převeden na platební stránku Banky zabezpečeným komunikačním kanálem. Chcete-li provést platbu, musíte na podpisovém proužku na zadní straně karty uvést číslo své karty, datum vypršení platnosti a 3místný ověřovací kód. Zahájíte transakci, poté karta prochází autorizací v reálném čase, v rámci které se kontroluje autenticita, pokrytí a limit nákupu dat karty. Pokud jsou všechny údaje dostatečné k pokračování transakce, bude částka k zaplacení na vaší kartě blokována bankou držitele účtu (vydavatele karty). Částka bude odečtena (odečtena) během několika dní, v závislosti na bance, která účet vede.
Jak se online nakupování kartou liší od tradičního nakupování?
Rozlišujeme transakce Card Present a Card Not Present. Transakce Card Present se provádí pomocí terminálového zařízení POS. Po vyjmutí karty a zadání PIN kódu kontaktuje terminál banku držitele karty prostřednictvím autorizačního centra a v závislosti na typu karty a jejím vydavateli prostřednictvím sítě VISA nebo MasterCard. Zde probíhá kontrola platnosti a pokrytí (autorizace). Při návratu na původní trasu obdrží terminál POS (nebo obchodník) schválení nebo odmítnutí. Kupující podepíše stvrzenku. Karta není přítomna je transakce, při které kreditní karta není fyzicky přítomna. To zahrnuje transakce prováděné dopisem, telefonem nebo elektronicky (internet), přičemž v takovém případě zákazník (držitel karty) zahájí transakci zadáním požadovaných údajů o kartě na zabezpečené (128bitové šifrované) platební stránce. Obdržíte tzv licenční číslo, které je stejné jako číslo na papírovém dokladu.
Co znamená rezervace?
Po transakci bezprostředně následuje rezervace (blokování), jakmile se o ní banka dozví, protože skutečný debet musí nejprve obdržet oficiální údaje, které trvají několik dní a poté může být zakoupená částka znovu utracena. Proto jsou s rezervací odděleny zakoupené nebo odebrané peníze a umístěny pod rezervaci. Rezervovaná částka patří k zůstatku na účtu, tj. Je úročena, ale opět ji nelze utratit. Výhrada stanoví zamítnutí transakcí, které již nejsou kryty, ačkoli zůstatek na účtu by to v zásadě stále umožňoval.
V jakých případech může transakce selhat?
Obvykle platební příkaz nepřijatý bankou vydávající kartu (tj. Kde zákazník kartu obdržel); ale v případě použití bankovní karty to může být způsobeno také skutečností, že kvůli chybě telekomunikací nebo IT se žádost o autorizaci nedostane do banky vydávající kartu.
Chyba karty
• Karta není vhodná pro online platby.
• Používání karty na internetu je bankou, která drží účet, zakázáno.
• Použití karty je zakázáno.
• Data karty (číslo karty, datum expirace, kód na podpisovém proužku) byla zadána nesprávně.
• Platnost karty vypršela.
Chyba typu účtu
• Neexistuje žádný kolaterál k dokončení transakce.
• Částka transakce překračuje limit nákupu karty.
Chyba připojení
• Během transakce mohla být linka přerušena. Prosím zkuste to znovu.
• Transakce se nezdařila z důvodu časového limitu. Prosím zkuste to znovu.
Technická chyba
• Pokud jste se nevrátili ze stránky platby na stránku obchodníka nebo poskytovatele služeb, transakce se nezdaří.
• Pokud jste se vrátili z platební stránky, ale prohlížeč se na platební stránku vrátí pomocí „zpět“, „znovu načíst“ nebo „obnovit“, bude vaše transakce z bezpečnostních důvodů automaticky odmítnuta.
Co dělat, když platební postup selže?
V každém případě je z transakce vygenerováno ID transakce, které doporučujeme zaznamenat. Pokud banka během pokusu o platbu transakci odmítne, kontaktujte svou banku, která vede váš účet.
Proč kontaktovat banku, která vede účet, v případě selhání platby?
Během kontroly karty banka, která drží účet (vydavatel karty), upozorní banku obchodníka (akceptora), který inkasuje částku, zda lze transakci provést. Přijímající banka nesmí sdělit důvěrné informace zákazníkovi jiné banky, pouze banka, která identifikuje držitele karty, má právo tak učinit.
Co to znamená, pokud jsem od své banky obdržel SMS za účelem rezervace / blokování částky, ale obchodník nebo poskytovatel služeb naznačuje, že platba nebyla úspěšná?
K tomuto jevu může dojít, pokud byla karta ověřena na platební stránce, ale nevrátili jste se na web obchodníka nebo poskytovatele služeb. V tomto případě je transakce považována za neúplnou, takže je automaticky považována za neúspěšnou. V takovém případě nebude částka připsána na vaši kartu, rezervace bude zrušena.
Stručně možnosti platby:
Možnost 1: Ověřování online plateb
Možnost 2: Kód přijatý prostřednictvím SMS + telekód
Nová funkce zabezpečení pro online platby
Se zavedením služby Internet Security Code chrání další řešení ověřování online zabezpečení držitelů karet, které je povinné pro banky a zákazníky.
Nakupovat online v rámci EU kreditní kartou je možné pouze v případě, že držitel karty aktivuje bezpečnostní službu prostřednictvím aplikace pro mobilní bankovnictví, online bankovnictví nebo osobně v pobočkách banky.
Po obdržení zakoupeného zboží je kupující vždy povinen zkontrolovat množství a kvalitu objednaného produktu, obal a jeho neporušenost za přítomnosti prodejce nebo kurýrní služby.
Zjistíte-li jakékoli poškození, produkt nevezměte a neprodleně jej nahláste prodejci.
Pokud nezkontrolujete přijatý produkt nebo nepožádáte o zařazení zprávy o vadném výkonu, veškerou další finanční odpovědnost za případné škody nese výhradně kupující.
Kupující potvrzuje úplné, nepoškozené převzetí produktu podpisem faktury nebo dodacího listu.
Doručení domů kurýrní službou
Kurýrní služba přenese objednaný produkt na vámi uvedenou doručovací adresu, kde si jej můžete osobně vyzvednout.
Náklady na dopravu:
naše poplatky za doručení vypočítává internetový obchod na základě celkové hmotnosti objednaných produktů.
Obecná dodací lhůta pro objednávku je maximálně 30 dnů od potvrzení objednávky. Tato dodací lhůta slouží pouze pro informaci, odchylky od ní budou ve všech případech uvedeny e-mailem. Přijetím těchto obecných podmínek berete na vědomí, že prodejce výslovně vylučuje odpovědnost za škody způsobené překročením stanovené dodací lhůty.